II kongres wiedzy proto

Program wydarzenia

Konferencja

9:00 – 9:15 Otwarcie kongresu

9:15 – 10:15 
Panel dyskusyjny: Marka jako siła napędowa sprzedaży – jak strategicznie łączyć wizerunek z wynikami biznesowymi? 
Paneliści: dr Jacek Kotarbiński, Marta Macke, Łukasz Kosuniak, Agnieszka Kępińska-Sadowska oraz Marcin Szymkowiak, moderator: Olaf Krynicki 

Ta otwierająca konferencję debata skupi się na tym, jak wizerunek marki przekłada się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe. Eksperci będą rozmawiać o tym, jak w sposób świadomy i strategiczny budować markę, aby była ona realnym aktywatorem biznesu. Poruszone zostaną m.in. kwestie kluczowych wskaźników efektywności i sposobów budowania widoczności i rozpoznawalności, które wspierają cele sprzedażowe.

Panel jest przygotowany we współpracy z IAA Polska

10:15 – 10:50 
Budowanie świadomości marki – efektywne strategie i kanały komunikacji w B2B, B2C i H2H 
Autor prezentacji: Paweł Tkaczyk, Midea

Paweł Tkaczyk omówi różne modele komunikacji marki, kluczowe różnice w docieraniu do klienta w modelu B2B (Business-to-Business, czyli od firmy do firmy) i B2C (Business-to-Consumer, czyli od firmy do konsumenta). Szczególną uwagę poświęci podejściu H2H (Human-to-Human, czyli człowiek do człowieka), które podkreśla znaczenie autentycznych relacji i komunikacji międzyludzkiej, niezależnie od tego, czy interakcja odbywa się między firmami, czy z pojedynczymi klientami.

10:50 – 11:20
Miks medialny w praktyce – jak budować zasięg, rozpoznawalność i wpływ marki
Autor prezentacji: Sebastian Bykowski, Instytut Monitorowania Mediów

Sebastian Bykowski opowie o tym, jak efektywnie łączyć różne kanały komunikacji, takie jak media mainstreamowe i cyfrowe. Ekspert skupi się na tym, jak zaplanować strategię medialną, aby osiągnąć maksymalny zasięg i rozpoznawalność marki, a także na tym, jakie kanały komunikacji dobierać i czym się kierować przy tych decyzjach. Pokaże również, jak analizować działania konkurencji, efektywność komunikacji marki i w jaki sposób czerpać insighty z danych pozyskanych z mediów.

11:20 – 11:45 Przerwa kawowa i networking

11:45 – 12:15
Prawo do wizerunku – jak chronić markę i reputację w dobie szybkiego obiegu informacji
Autor prezentacji: adw. Maciej Ślusarek, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk

Prelekcja adw. Macieja Ślusarka poruszy niezwykle ważną kwestię ochrony prawnej marki. W dobie internetu i mediów społecznościowych reputacja może zostać zniszczona w ułamku sekundy. Autor omówi, jak zabezpieczyć wizerunek, chronić się przed naruszeniami, a także co zrobić w sytuacji kryzysowej, gdy reputacja firmy jest zagrożona.

12:15 – 12:45
Influencer marketing jako narzędzie budowania medialności i wiarygodności marki
Autor prezentacji: Marek Myślicki, Generation9, Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu

Marek Myślicki przedstawi, jak współpraca z influencerami może wpłynąć na postrzeganie marki. Omówi, w jaki sposób odpowiedni wybór twórcy internetowego może zbudować wiarygodność i zwiększyć zasięg komunikacji. W jego wystąpieniu nie zabraknie wątku etyki w tego typu działaniach i najlepszych praktyk współpracy.

12:45 – 13:15
Dlaczego „dobra marka” już nie działa, czyli nowe zasady wygrywania w erze przesyconego rynku
Autor prezentacji: dr inż. Jacek Kotarbiński, kotarbinski.com

Dr inż. Jacek Kotarbiński podczas swojego wystąpienia odpowie na pytanie, dlaczego „dobra marka” już nie działa oraz podpowie, jakie panują nowe zasady wygrywania w erze przesyconego rynku. Zakwestionuje tradycyjne podejście do budowania marki i opowie o nowych regułach marketingowej gry, czyli tego, co marki muszą robić, aby wyróżnić się na tle konkurencji i odnieść sukces.

13:15 – 14:20 Przerwa na lunch i networking

14:20 – 15:20
Panel dyskusyjny: Zaufanie w kryzysie? Rola mediów społecznościowych, dezinformacji 
i etyki w komunikacji marki 
Paneliści: Monika Czaplicka, Marcel Kiełtyka, Monika Ezman oraz Łukasz Przybysz, moderatorka: Angelika Sobolewska

Ten panel będzie kontynuacją tematu ochrony marki w dobie dezinformacji. Dyskutanci poruszą kwestię zaufania – jak je zbudować i utrzymać w erze fake newsów i kryzysów wizerunkowych, które często rozprzestrzeniają się przez media społecznościowe. Mowa będzie o etyce w komunikacji oraz o tym, jak marki powinny się bronić przed krytyką i dezinformacją.

15:20 – 16:05
Co dalej z marką? Trendy, narzędzia i kompetencje przyszłości w PR i marketingu
Autor prezentacji: Maja Musznicka-Janiec, TRENDIFY.lab

O tym, jak marki mogą (i powinny!) efektywnie wykorzystywać trendy w swoich strategiach marketingowych opowie Maja Musznicka-Janiec. Ekspertka pokaże, że praca „na trendach” jest dla każdej marki, niezależnie od jej wielkości czy budżetu, ponieważ trendy działają jak kompas, który cały czas może markom wskazywać kierunek rozwoju. To będzie spojrzenie na to, jak rozwój technologiczny i zmiany społeczne wpłyną na sposób, w jaki marki będą komunikować się z otoczeniem w najbliższych latach.

16:05 – 16:15 Podsumowanie i zakończenie kongresu

16:15 – 17:00 Networking przy kawie

 Warsztaty

Zajęcia odbywają się w sali A. Obowiązują zapisy!

14:15 - 15:45
Analityka danych z mediów w praktyce
Prowadzący: Sebastian Bykowski oraz Robert Sadowski

Eksperci na przykładach pokażą, jak prawidłowo analizować dane pochodzące z mediów przy ocenie medialności marki lub projektu. Przedstawią także proste metody weryfikacji poprawności najważniejszych wskaźników. Ponadto uczestnicy praktycznie przećwiczą generowanie oraz pobieranie wykresów i tabel z narzędzi analitycznych, które mogą być wykorzystywane m.in. we własnych raportach i prezentacjach.

15:45-16:00 Przerwa kawowa

16:00 – 17:30 
Toolbox AI w kreowaniu marki
Prowadząca: Magdalena Popielewicz

Będzie to przegląd najlepszych narzędzi sztucznej inteligencji, które wspierają codzienne działania marketingowe, wraz z ćwiczeniami, jak z nich efektywnie korzystać w codziennej pracy.