II kongres wiedzy PRoto

Poznaj prelegentów Kongresu

Dowiedz się więcej o ekspertach

dr inż. Jacek Kotarbiński, ekspert w dziedzinie marketingu, rozwoju marek, innowacji oraz zarządzania sprzedażą

Specjalizuje się w rozwoju zespołów marketingu, przeprowadzaniu audytów marketingowych, optymalizacji budżetów oraz analizie efektywności działań, co plasuje go w gronie nielicznych specjalistów w Polsce o tak szerokim i unikalnym doświadczeniu w tej dziedzinie.

W lipcu 2025 roku w globalnym zestawieniu Favikon Top 200 Voices w kategorii “Branding & Positioning on LinkedIn – Worldwide”, znalazł się jako jedyny Polak, zajmując 1. miejsce w Polsce oraz plasując się w ścisłej światowej czołówce światowych liderów opinii w obszarze budowania marki i pozycjonowania. 

Autor bestsellerowych książek dla przedsiębiorców, m.in. „Sztuka Rynkologii”, wyróżnionej w rankingu 100 najlepszych polskich książek marketingowych wydanych po 2000 roku, „50 Praw Marketingu Kotarbińskiego” czy „Marka 5.0”. Jego e-booki: „Sztuka marketingu”, „Druga Sztuka Marketingu” i „Trzecia Sztuka Marketingu” zdobyły status hitów w kategorii „Biznes” na platformie iTunes. W 2025 roku opublikował pierwszą w Europie monografię poświęconą influencer marketingowi „Influencer marketing, czyli ekonomia twórców XXI wieku”.


Paweł Tkaczyk, strateg marek, właściciel agencji reklamowej MIDEA

– jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Buduje silne marki – pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami. Doradza startupom i innym przedsiębiorstwom – jako mentor np. podczas Startup Weekend czy Startup Fest. 

Dzieli się wiedzą – piszę blog o budowaniu marki, popełnił trzy książki: „Zakamarki marki”, „Grywalizacja” oraz „Narratologia”. Prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, social media… Kocha literki niemal w każdej – poza Comic Sans – formie.


Łukasz Kosuniak, B2B Marketing Consultant w Business Marketer, autor książek, wykładowca

Zaczynał karierę w firmie Microsoft, gdzie zajmował się marketingiem, wsparciem sprzedaży i rozwojem kompetencji partnerów. Następnie tworzył od zera dział marketingu B2B w Samsung Electronics Polska, gdzie odpowiadał za pierwsze w Polsce oraz jedno z pierwszych w Europie wdrożeń systemu marketing automation klasy korporacyjnej.

Obecnie jako konsultant wspiera firmy w budowaniu i realizacji nowoczesnej strategii marketingu B2B. Dzieli się też wiedzą, publikując w prasie specjalistycznej, prowadząc blog i podcast Business Marketer oraz zajęcia z marketingu na uczelniach i programach MBA.

Jest autorem książek: „To jest social selling”, „ABC Marketingu B2B”, „B2B Marketing Essentials, „Marketing Automation Krok po Kroku” oraz kursów „Podstawy Strategii Marketingu B2B” i „#SocialSellingMaster”.

Monika Czaplicka, ekspertka marketingu internetowego od 2006 roku, właścicielka agencji Wobuzz, specjalizująca się w sprzedaży online. 🚀

Jej podejście do marketingu zawsze miało w sobie nutę łobuzowania – najlepsze kampanie łamią schematy! Za to otrzymała prestiżową nagrodę Złoty Spinacz. 

Regularnie wymieniana w rankingach osobowości polskiej branży interaktywnej, w tym na liście TOP 25 Kobiet Marketingu i Biznesu na LinkedIn 2024. Nominowana do tytułu influencerki roku obok m.in. Anny Lewandowskiej.

Autorka bestsellerów „Zarządzanie kryzysem w social mediach” i „Uwiedź klienta”, współautorka dwóch tomów „Biblii e-Biznesu”. Zwyciężczyni konferencji I love Marketing. Laureatka Impactora za kampanię „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka”.

Socjolożka, mentorka startupów, jurorka prestiżowych konkursów. Łączy biznesową skuteczność z zaangażowaniem społecznym, inspirując przedsiębiorcze kobiety do działania.


adw. Maciej Ślusarek, partner zarządzający w kancelarii SKP, współkierujący praktyką IP/TMT

Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, nowych technologiach, ochronie wizerunku, IT, ochronie renomy i dobrego imienia, prywatności i danych osobowych. Jego znakiem firmowym są precedensowe postępowania sądowe i procesy dotyczące ochrony renomy osób i korporacji. Ze względu na doświadczenie w tym obszarze często doradza w kwestiach dotyczących publicznego wizerunku i jego ochrony.

Doradzał przy setkach największych przedsięwzięć artystycznych i producenckich w Polsce. Realizował projekty dla producentów, artystów, wydawnictw książkowych i prasowych, agencji reklamowych, public relations oraz domów mediowych. 

Utalentowany negocjator – dla swoich klientów podpisuje najlepsze umowy, wspiera ich przy sprzedaży i udzielaniu licencji dotyczących praw autorskich i pokrewnych, a także pomaga w kwestiach prawnych związanych z przygotowywaniem, produkcją i emisją reklam oraz ich ochroną przed nieuczciwą konkurencją.


Maja Musznicka-Janiec, obserwatorka i badaczka trendów, założycielka studia trendwatchingowego TRENDIFY.lab.

Od kilkunastu lat związana z branżą kreatywną. Zajmuje się wsparciem biznesu w zakresie badania i analizy trendów, tłumacząc trendy na język szans i możliwości. Ciągle obserwuje świat, podróżuje, szuka nieszablonowych rozwiązań i innowacji, edukuje i pomaga w pracy z przyszłością.

Trendami, obserwacjami i wiedzą dzieli się na swoim instagramowym profilu @trendify.lab. Spędziła pół roku w podróży dookoła świata, zbierając inspiracje i doświadczenia. 

Jurorka konkursu make me! na Łódź Design Festival. Założycielka magazynu internetowego „Milk & Sun”. Współorganizatorka offline spotkań LOCAL MOMS.


Marek Myślicki, wiceprezes Generation9współzałożyciel i prezes Stowarzyszenia Profesjonalistów Influencer Marketingu 

Współzałożyciel i prezes SPIM, wiceprezes Generation9 – start-upu i agencji działającej w obszarze influencer marketingu oraz wieloletni szef Grupy Roboczej Influencer Marketing przy IAB Polska.

Ekspert od influencer marketingu i komunikacji w social mediach. Doświadczony w tworzeniu strategii komunikacji, w kampaniach z wykorzystaniem oraz w kreowaniu produktów z influencerami i gwiazdami. Uczestnik okrągłego stołu influencer marketingu IAA, IAB & SAR. 

Współautor wielu publikacji dotyczących influencer marketingu w tym „Rekomendacji Prezesa UOKiK” dotyczących oznaczania materiałów reklamowych w social mediach. Juror w kategoriach influencer marketing w m.in MIXX Awards, YouTube Works, Bestsellery EMPIK czy nagrody influencer roku Vibez.pl

Magdalena Popielewicz, Digital Project Manager w WPP Media         

Ekspertka z ponad 14-letnim doświadczeniem w mediach cyfrowych, specjalizująca się w paid social, biddable media i wykorzystaniu AI w marketingu. 

Kieruje projektem AI LAB w WPP Media Polska, wdrażając innowacyjne narzędzia oparte na sztucznej inteligencji. 

Doświadczona prelegentka i trenerka, występowała m.in. na AIBA i Forum IAB, prowadząc inspirujące, praktyczne szkolenia dla biznesu, uczelni i administracji publicznej.


Marcin Szymkowiak, dyrektor marketingu w PKO Banku Polskim         

W latach 2015-2024 wicedyrektor departamentu marketingu bankowości detalicznej mBanku. Wcześniej szef marketingu Poczty Polskiej i Banku Pocztowego.

W marketingu najbardziej lubi interdyscyplinarność i konieczność łączenia ognia z wodą, wymuszającą biegłość zarówno w liczbach jak i słowach, sprawne poruszanie się pomiędzy głęboką analizą a spójną syntezą.

Będąc fanem analityki i opomiarowania, stara się pamiętać, że nie zawsze to co niemierzalne jest nieważne. Pilnuje sensu i strategii często pytając „dlaczego”.

Absolwent Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego.


Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji i rzecznik prasowy w Samsung Polska        

Jest doświadczonym ekspertem w zakresie komunikacji, pełniącym funkcję Dyrektora Komunikacji oraz rzecznika prasowego Samsung Electronics Polska. 

Od niemal czternastu lat zarządza komunikacją firmy, realizując i odpowiadając za liczne kampanie strategiczne. 

Jest aktywnym członkiem organizacji PIIT czy KIGEIT oraz reprezentuje Związek Cyfrowa Polska w Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, gdzie przez ostatnie 4 lata pełnił arbitra Komisji Etyki Reklamy.


Agnieszka Kepińska-Sadowska, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej Polska i Europa Centralna w Haleon    

Wieloletni praktyk komunikacji, pasjonatka i strateg, od ponad 20 lat związana zawodowo z komunikacją i Public Relations. Dyrektorka ds. Komunikacji Korporacyjnej 34 rynków Centralnej i Wschodniej Europy w globalnym koncernie sektora consumer healthcare Haleon, gdzie odpowiada za relacje z interesariuszami, public affairs, komunikację wewnętrzną jak i zewnętrzną.

Znana z zaangażowania w sektorowe prace stowarzyszeń branżowych w Polsce i Europie Centralnej, aktywnego promowania etyki w działaniach marketingowych i PR oraz samoregulacji. Wieloletnia członkini Zarządu Rady Reklamy, wcześniej jej Prezes w latach 2019-2021. Członkini Klubu Dyrektorów PR, Komisji Etyki PR, jurorka konkursu Złote Spinacze Związku Firm Public Relations.

Jest trenerem i doradcą z zakresu wystąpień publicznych, komunikacji z grupą, marki osobistej i executive profiling, wykładała m.in. na podyplomowych studiach z zakresu PR w Wyższej szkole Europejskiej im. J.Tischnera w Krakowie. Ukończyła prawo oraz zarządzanie i marketing ze specjalizacją PR na Uniwersytecie Śląskim.


Marta Macke, założycielka i zarządzająca Shortlist Consulting, autorka i prowadząca videopodcast Reklamiara.pl 

Managerka i przedsiębiorczyni z 30-letnim doświadczeniem w komunikacji marketingowej i business development. Prowadzi firmę doradczą, która wspiera reklamodawców w organizacji procesów przetargowych oraz pomaga agencjom i marketerom w budowaniu trwałych relacji biznesowych.

Jest pomysłodawczynią i organizatorką cyklu konferencji CMO Summit oraz konkursu CMO Awards skierowanych do dyrektorów marketingu i reklamodawców w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Regularnie występuje jako prelegentka na konferencjach biznesowych w regionie CEE.

Autorka i prowadząca podcastu „Reklamiara.pl”, w którym rozmawia z ekspertami rynku reklamowego i komunikacji marketingowej. Realizuje projekty doradcze, szkolenia i warsztaty dotyczące postępowań przetargowych, sprzedaży, business development oraz relacji klient–agencja.

Pełni funkcję arbitra w Komisji Etyki Reklamy przy Stowarzyszeniu Rada Reklamy. W latach 2016–2018 była Wiceprezeską Zarządu Warszawskiego Klubu Narciarskiego. 


Angelika Sobolewska, szefowa agencji midnight issue

współpracowała przy kampanaich globalnych marek, a dziś prowadzi agencję Midnight Issue. która tworzy kampanie dla marek z sektora beauty, fashion oraz FMCG. Mimo wieloletniego doświadczenia wciąż zadaje pytanie: dlaczego winą za nieudane kampanie obarcza się twórców, skoro prawdziwym problemem jest brak właściwych kryteriów doboru odbiorców?

W swojej agencji tworzy strategie influencer marketingowe oparte na procesach, danych i personach. Podważa schematy, które ograniczają marki, i udowadnia, że tylko metodyczne podejście pozwala realizować kampanie, które naprawdę przynoszą efekty.


Monika Ezman, członkini zarządu, dyrektorka Centrum Zarządzania Jakością i Działu Analiz w Instytucie Monitorowania Mediów

Ekspertka w zakresie monitoringu i analizy mediów, kierująca zespołem odpowiedzialnym za jakość raportów i analiz realizowanych przez IMM. 

Nadzoruje projekty badawcze takie jak „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” – ranking pokazujący, które redakcje i dziennikarze mają największy wpływ na debatę publiczną poprzez częstotliwość cytowań w prasie, radiu, telewizji i internecie. Odpowiada także za „Top Marka” – największe badanie medialne w Polsce, które analizuje siłę wizerunku marek w ponad 500 tytułach prasowych, portalach, stacjach RTV i mediach społecznościowych. 

Wprowadziła do praktyki IMM wiele autorskich wskaźników, które dziś są standardem w ocenie skuteczności działań PR i marketingowych. Pod jej nadzorem codziennie powstają dziesiątki raportów i analiz medialnych, wykorzystywanych przez największe polskie i międzynarodowe marki.

Marcel Kiełtyka, członek zarządu, dyrektor ds. komunikacji i PR w Stowarzyszeniu Demagog 

Od 2016 roku związany z pierwszą w Polsce organizacją fact-checkingową Demagog, gdzie rozwijał swoje kompetencje jako wolontariusz, analityk, koordynator oraz specjalista ds. komunikacji i PR. Planuje i wdraża działania komunikacyjne oraz strategiczne mające na celu zwalczanie dezinformacji i skutecznego przekonywania do faktów. Specjalizuje się m.in. w branży digital communication. Jest mentorem Akademii Fact-checkingu, projektu edukacyjnego Demagoga.

Doświadczenie w dziedzinie marketingu i komunikacji w sieci zdobywał też w agencji marketingowej oraz w dziale contentu i komunikacji lidera branży bukmacherskiej w Polsce. Studiował na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego oraz na Wydziale Informatyki i Komunikacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Ukończył studia podyplomowe z zakresu dziennikarstwa w sieci na Uniwersytecie SWPS.

Sebastian Bykowski, wiceprezes Instytutu Monitorowania Mediów odpowiedzialny za pion marketingu i sprzedaży

Zarządza również PSMM Monitoring & More. Współautor opracowań i publikacji naukowych z dziedziny marketingu, PR i zarządzania.

Juror wielu branżowych konkursów, w tym Złote Spinacze. Wielokrotny laureat nagród branżowych m.in. nagrody głównej w konkursie „Innowacyjny Lider 2023”, nagrody PSPR za zaangażowanie w budowanie branży PR w Polsce czy nagrody im. Andrzeja Stolarczyka w uznaniu wyjątkowych zasług dla polskiej branży PR. 

Z pasją wykłada zagadnienia monitoringu mediów i zarządzania informacją na uczelniach w całej Polsce. Absolwent zarządzania i marketingu na Politechnice Poznańskiej oraz prawa gospodarczego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.


dr Łukasz Przybysz, medioznawca, politolog, wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Strategic Communication Advisor
w Vision Group

Członek Rady Związku Firm Public Relations i Prezydium Komisji Etyki Public Relations. Specjalizuje się w public relations, public affairs,
komunikacji politycznej, etyce i edukacji PR oraz mediach. Prowadzi zajęcia zarówno w języku polskim, jak i angielskim. 

Autor licznych badań, publikacji naukowych i wystąpień poświęconych m.in. komunikacji politycznej, etyce w public relations, corporate governance, edukacji PR oraz nowym mediom. Pomysłodawca i współautor projektu edukacyjnego „PR. Bez komentarza” oraz autor tekstów popularyzujących wiedzę o PR. Od wielu lat aktywnie uczestniczy w kształceniu przyszłych specjalistów ds. komunikacji i relacji publicznych.


Robert Sadowski, z-ca kierownika działu marketingu w Instytucie Monitorowania Mediów 

Z branżą monitoringu mediów związany od 2017 roku. W Instytucie Monitorowania Mediów odpowiada za SEO, SEM, serwisy internetowe, landing pages, webinaria szkoleniowe, e-mail marketing, web analitykę, kampanie reklamowe oraz wykłady promocyjne dla studentów.

Z wykształcenia magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z marketingu i strategii marketingowych. Pracował w Instytucie Matematycznym PAN, CV-Online i Netsprint S.A. Pasjonat e-mailingu, content marketingu, web analityki, SEO i SEM. Autor wielu artykułów i raportów branżowych, współautor książki "Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż".

Prywatnie brydżysta, edukator przyrodniczy, miłośnik drzew i ogrodów, bloger, właściciel serwisu www.drzewapolski.pl.